- Чернігів
- Луцьк
- Суми
- Рівне
- Житомир
- Львів
- Київ
- Харків
- Тернопіль
- Вінниця
- Полтава
- Черкаси
- Хмельницький
- Івано-Франківськ
- Кам’янець-Подільський
- Ужгород
- Луганськ
- Яремче
- Чернівці
- Кіровоград
- Дніпропетровськ
- Донецьк
- Запоріжжя
- Кривий Ріг
- Миколаїв
- Херсон
- Одеса
- Сімферополь
- Ялта
- Севастополь
Пошук міста
Введіть перші букви міста
Технічна підтримка сайту:
Поділитися з друзями:
Оренда в Києві комунального майна
Київ є одним з головних бізнес-центрів країни, в якому зареєстровано близько 80% усіх підприємців України. Саме в Києві розміщені центральні органи виконавчої влади, які реєструють підприємців, а також знаходиться більшість туристичних визначних пам'яток країни.
У Києві існує безліч нових нежитлових будівель, в яких можна взяти в оренду офіс. Але якщо ваш бізнес пов'язаний з безпосередньою торгівлею, виробництвом або наданням побутових послуг, то знайти відповідне приміщення за прийнятною ціною практично неможливо.
На щастя, існує багато об'єктів у комунальній власності, передача якої суб'єктам малого бізнесу в оренду, у зв'язку з світовою економічною кризою придбала новий імпульс. Київською міською радою затверджено Положення про оренду комунальної власності в місті Києві (рішення № 34/6250 від 22.09.2011). Детально ознайомитися з даним рішенням можна на офіційному сайті Київської міської ради та на сайті Головного управління комунальної власності міста Києва.
Відповідно до даного Положення орендодавцями майна комунальної власності виступають Головне управління комунальної власності міста Києва та районні державні адміністрації. Головне управління комунальної власності знаходиться на вулиці Хрещатик, № 10, а районні адміністрації знаходяться на території десяти районів міста Києва.
Переліки вільних приміщень публікуються на сайтах районних адміністрацій, а також на сайті Головного управління комунальної власності міста Києва. Крім того, переліки вільних приміщень, які можна взяти в оренду, публікуються в засобах масової інформації. Головне управління, наприклад, публікує переліки вільних приміщень, які можна взяти в оренду, на сторінках газети «Хрещатик» у розділі рекламних оголошень.
Якщо вас зацікавив один або декілька об'єктів, опублікованих на сайті або в газеті, то вам необхідно зібрати на кожен об'єкт документи у відповідності зі списком, зазначеним у додатку 2 до Положення. Готовий пакет документів необхідно направити орендодавцю. Краще відвезти особисто або відправити листом з повідомленням.
Якщо ви фізична особа, то вам необхідно зареєструватися як суб'єкт підприємницької діяльності, якщо ви ще не є таким.
Найважче серед документів зробити звіт про оцінку нерухомого майна.
Для проведення оцінки необхідно звернутися до підприємства, за яким закріплений об'єкт оренди, та отримати дозвіл на проведення оцінки. У листі необхідно обов'язково вказати джерело, з якого ви дізналися про те, що приміщення можна взяти в оренду. Звертатися найкраще офіційним листом з повідомленням. Тоді протягом 30 днів вам буде направлений відповідь на ваш запит.
Після отримання дозволу необхідно знайти оцінювача, який має відповідний сертифікат і може провести ринкову оцінку нежитлового приміщення. Вартість послуг оцінювача залежить від терміну виконання оцінки, її якості і статусу фірми. Ціна надання послуг варіюється від 700 до 2700 гривень. Верхня межа ціни, є максимальною і визначається фондом держмайна, який відповідає за сертифікацію оцінювачів.
Підготовка звіту про оцінку триває близько одного робочого тижня, в залежності від завантаженості оцінювача.
Підготовлений звіт про оцінку необхідно направити з іншими документами орендодавцеві для проведення вивчення попиту на об'єкт оренди. Слід зазначити, що вивчення попиту передує рецензування звіту про оцінку. У разі відповідності звіту державному стандарту, підписаний висновок про вартість приміщення буде направлений комунальному підприємству, за яким закріплено майно, для розрахунку орендної плати за перший місяць оренди.
Орендна плата, до речі, визначається призначенням приміщення і ліквідністю способу його використання. Наприклад, якщо для офісу річна орендна плата встановлюється у розмірі 15% від ринкової вартості приміщення, то річна орендна плата приміщення для надання побутових послуг складе 5% від ринкової вартості.
Після розрахунку орендної плати, орендодавець повинен опублікувати на веб-порталі Київської міської влади та в друкованих засобах масової інформації оголошення про намір передати об'єкт комунальної власності в оренду. Протягом наступних 10 робочих днів після публікації оголошення орендодавець реєструє заявки від інших претендентів на право оренди об'єкта комунальної власності.
Якщо крім вас на об'єкт претендують інші приватні особи, то орендодавець оголосить конкурс на отримання права оренди. Причому рішення про проведення конкурсу приймає Київська міська рада. Переможець визначається на засіданні конкурсної комісії після публікації оголошення та збору документів від претендентів шляхом порівняння запропонованих претендентами умов оренди та розміру орендної плати. Переможцем оголошується претендент, який запропонував найкращі умови оренди і найбільшу орендну плату. Обов'язковою умовою при укладенні договору оренди буде компенсація переможцем конкурсу вартості проведення оцінки.
Але якщо крім вас об'єкт нікого не зацікавив, то ви як єдиний претендент можете укласти договір оренди після затвердження результату вивчення попиту відповідним рішенням Київської міської ради на строк, який був вказаний в оголошенні.
У додатку 11 до Положення наведено текст типового договору оренди, який укладається з орендарями комунальної власності.
На жаль, процес отримання приміщення в оренду не стільки складний, скільки довгостроковий. Причому, більшу частину часу витрачатися на розгляд Київською міською радою проекту рішення про затвердження результатів вивчення попиту. Але й приміщення здається в оренду на 3 роки з дати укладання договору.
Незважаючи на довгий процес, що передує укладенню договору, серед об'єктів комунальної власності ще дуже багато привабливих для ведення бізнесу об'єктів, як на території виробничих баз, так і на території соціальних закладів (лікарень, шкіл, театрів і кінотеатрів).
Варто відзначити і той факт, що можливість викупу приміщень комунальної власності, робить такі об'єкти досить привабливими для багатьох суб'єктів малого бізнесу.